Nadamo se da ste pročitali naš prethodni blog post i da vam je jasno šta je to wi-fi hotspot mreža. Ukoliko niste, predlažemo vam da ipak bacite pogled pre nego što počnete sa čitanjem ove teme. ?
Danas ćemo razmotriti razloge zašto kućna mreža nije adekvatna, odnosno ne ispunjava sve uslove potrebne za pravilno korišćenje internet ili lokalne mreže u poslovnom okruženju.
Najpre je potrebno razlikovati ova dva tipa umrežavanja – wi-fi hotspot i kućnu wi-fi mrežu.
Sigurni smo da posedujete kućnu wi-fi mrežu i da ne možete da zamislite svoje funkcionisanje bez nje, jer većina vaših uređaja zahteva njeno prisustvo. Ranije je osnova korišćenja kućnog wifi-a bila mogućnost internet pristupa na više uređaja, a sad je potrebna i brojnim uređajima poput SMART televizora, TV prijemnika, svetlosnih senzora, wi-fi zvučnika i slično. Naravno, ovim putem možete i deliti podatke između uređaja i još mnogo toga.
Sigurno se pitate, a kako pored svih nabrojanih funkcija ova mreža nije dobra za pokrivanje poslovnih objekata? Za početak, velike razlike nalazimo u bezbednosti i mogućnosti proširivanja pokrivenosti. U kućnim uslovima, pristup internetu i kvalitetna mreža je ono što je vama primarno, dok profesionalno okruženje zahteva i umreženost računara, štampača, skenera i drugih uređaja koje zaposlenima, odnosno kompaniji obezbeđuju lakše funkcionisanje u vidu jednostavnije razmene podataka i fluidne komunikacije. Veoma je važno navesti i da je oprema za kućnu upotrebu drugačije arhitekture i da se skromnija kada su karatkeristike u pitanju. Kućna mreža zadovoljava najčešće nekoliko korisnika koji istovremeno rade i ima znatno smanjen ukupan kapacitet. Naravno da je moguće za kućnu upotrebu koristiti savermeniju i kvalitetniju opremu ali se malo ljudi za to odlučuje zbog cene. Takođe, poslovne mreže nejčešče poseduju server sa podacima i druge važne aspekte poslovanja stoga je sigurnost i segmentiranje mreže važna osobina kada se odlučujete za opremanje svog poslovnog prostora.
Sve ove stavke su neophodne za kvalitetno poslovanje većih sistema i njihovih administratora mreža koji sve ove segmente mogu podešavati pojedinačno u skladu sa potrebama kompanije.
Moramo se osvrnuti i na dodatne pogodnosti wi-fi hotspota koje se vezuju za korisnički deo, odnosno benefite koje kućna mreža ne može da obezbedi.
Da bi posetioci nekog ugostiteljskog objekta ili poslovnog prostora pristupili vašoj mreži možete podesiti bezbroj različitih opcija koje vam omogućavaju prikupljanje podatataka kao što su uslovi da vas zaprate na društvenim mrežama, odmah dobiju opciju da kliknu „share“ button (Twitter ili Facebook), popune kratku anketu ili ostave svoju email adresu uz saglasnost koju biste vi koristili za slanje specijalnih ponuda i slično preko newsletter-a. Na ovaj način mnogo lakše dolazite do povratne informacije koja je ključna za kreiranje dobre marketing strategije.
Ono što još razlikuje ove dve mreže je mogućnost ograničenja protoka pojedinačnog korisnika, što nije slučaj za kućne mreže, jer i sami znati da bez ikakvog ograničenja koristite svoju mrežu za sve što vam je potrebno. Kada ograničite protok izbegavate neumereno korišćenje interneta po jednom korisniku i na taj način svima obezbeđujete mogućnost da ravnopravno uživaju ovu uslugu. Humano je podeliti internet sa drugima, komšijama ili klincima u parku ali morate znati da takvim koracima niste ugrozili svoje poslovanje i bezbednost podataka.
Ako imate poslovni prostor ugostiteljski objekat ili slično budite slobodni da nas kontaktirate kako bismo vam detaljnije objasnili koje sve usluge možemo da vam pružimo.
Sve naše pređašnje projekte možete pogledati ukoliko kliknete OVDE.
Nadamo se da nakon čitanja ovog teksta nećete imati dilemu kada budete birali internet mrežu za vaš poslovni objekat. 🙂